Skadeanmälan - Så här gör du

Anmäl skada - Så här gör du!

Skada på ditt fordon? Gör så här!
Vi på Trygg Fritidsgaranti förstår frustrationen när fordonet krånglar. Vårt mål är därför att göra det så lätt och smärtfritt som det bara går att göra en skadeanmälan. Här under finner ni information om hur ni går till väga för att anmäla er garantiskada.
Vår målsättning
Vårt mål här på Trygg Fritidsgaranti är att du som kund skall känna dig väl omhändertagen efter ditt köp av fritidsfordon. Vi står för tydliga hänvisningar, tydliga beslut och givetvis snabb återkoppling.
Om skada uppkommer
Undersök först om din skada omfattas av garanti.  Anmäl sedan skadan via skadeformuläret som du finner här på vår hemsida. För att underlätta ärendet och snabba upp processen ber vi er, om möjligt, att ta foton på skadan. Ni får därefter en återkoppling via mail med beslut och hänvisning om hur skadan skall avhjälpas.
Hos verkstad
För att göra det så enkelt som möjligt för verkstaden att ansöka om garanti samt presentera kostnadsförslag har även vi tagit fram ett skadeformulär som fylls i av verkstaden.

När detta formulär är skickat till Trygg Fritidsgaranti tar det högst en vardag innan svar erhålles. Återkoppling sker annars första dag efter helgdag. Svar erhålls via mail.

När kostnadskalkylen är godkänd utför verkstaden överenskommen reparation enligt kostnadsförslaget. Verkstaden fakturerar sedan Trygg Fritidsgaranti.

Om skada åtgärdas utan Trygg Fritidsgarantis skriftliga medgivande, betalar inte Trygg Fritidsgaranti för utförd reparation. 
Om skada utomlands
Efter du har fyllt i din skadeanmälan får du återkoppling via telefon eller mail med beslut och hänvisning om hur skadan skall avhjälpas. Om fordonet åtgärdas utomlands är det inte säkert att verkstaden har möjlighet att fakturera oss, du kan då behöva bekosta reparationen tillfälligt. Mot uppvisande av kvitto och kontonummer kommer Trygg Fritidsgaranti betala ut detta i efterhand.
Share by: